Resumé: Så kan byråerna förbättra sitt mersälj

Kunderna vill köpa fler tjänster av byråerna – men byråerna verkar missa köpsignalerna. Årets Byrå-studien visar på tre viktiga egenskaper som är avgörande för merförsäljning.

Om några veckor koras årets vinnare i Regis branschstudie ”Årets Byrå”. I studien har närmare 3000 svenska kommunikationsköpare bland annat fått frågan ifall de kan tänka sig att köpa in fler tjänster av sin nuvarande byrå. 68 procent av de tillfrågade svarar ja på den frågan.

Läs hela artikeln på Resumés hemsida.
 
Pia Grahn, nytillträdd vd för Regi, har själv jobbat som byråledare på flera olika kommunikationsbyråer:

− Jag kan tycka att det är rätt förvånande att så många som 68% av de tillfrågade är intresserade att köpa fler tjänster från sin befintliga byrå. Det är ju ett positivt betyg som byråerna borde ta fasta på. För även om det är spännande med pitcher och nya kunder så är kanske ännu mer lönsamt och klokt att växa med befintliga kunder, säger Pia Grahn.