Årets Byrå 2018 presenterades den 21 februari på Münchenbryggeriet.

Se bilder från eventet: Resumé

Läs mer om resultaten här: PM_Årets Byrå 2018_Regi.

Under eftermiddagen hölls seminariet Framtidens byrå. Läs mer om programmet nedan.

 

PROGRAM:

Kl 13.00 Registrering med kaffe

Kl 13.30 Välkommen till Framtidens Byrå
Resumés Insikts redaktörer Julia Lundin och Yasmine Winberghälsar välkomna.

Kl 13.40 Framtidens Byrå 2.0
Pia Grahn, vd för Regi, berättar om nyheterna och resultaten från Årets Byrå 2018, som nu genomförts för 18:e året. Branschstudien kartlägger hur nöjda Sveriges största kommunikationsköpare är med sina byråer inom ett antal discipliner.

Kl 14.00 Panel: Hur ser framtidens byråsamarbeten ut?
Paneldiskussion mellan marknads-, kommunikations- och varumärkeschefer på några av Sveriges mest kommunikationsintensiva företag.
– Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen
– Lars Axelsson, varumärkeschef på Telia Company.
– David Sandström, marknadschef på Klarna.
– Gabriella Goldman, kommunikationsdirektör, Lidl.

Kl 15.00 Keeping up with the speed of life
Innovation is a loaded word. It’s in nearly every brief. But how do you constantly reinvent yourself, your work and the teams around you. Technology connects us to anything we want whenever we want it, and with the IoT rapidly closing gaps, 5G coming to market and quantum computing on the horizon, it’s definitely not slowing down. In this talk Karen Boswell, Head of Innovation at adam&eveDDB, shares some key learnings from agency life around creating cultures for innovation.
Karen Boswell is Head of Innovation at adam&eveDDB and known across the industry as a change enabler. She helps brands and organizations evolve their marketing from both a strategic and implementation perspective, weaving together people and ideas to create and maintain cultures of innovation and agility. adam&eveDDB is Campaign’s Agency of the Year for the past 4 years, AdAge’s International Agency of the Year 2017, holders of the last 3 IPA Effectiveness Grands Prix and the Top UK Agency at Cannes every year since 2014.

Kl 15.30 Är framtidens byrå en byrå?
Panelsamtal mellan byråledare om bland annat kultur, kompetens, ledarskap och teknologi. Hur måste man som kommunikationsbyrå rusta sig för att fortsätta vara en viktig partner till kunderna i framtiden?
Kenneth Danielsson, vd GroupM
Lotta Onajin, vd Edelman Deportivo
Martin Petersson, vd och koncernchef, H&H Group
Mattias Boman, managing director, Accenture Interactive Nordics
Petronella Panérus, vd Åkestam Holst

Kl 16.00 Kreativt ledarskap – så lyckas du som chef i tider av förändring
Lars-Johan Strand
 berättar om vikten av att leda kreativt i en bransch som befinner sig i snabb omvandling. Lars-Johan Strand har tidigare i karriären varit med och lanserat H&M i Asien, samt varit marknadschef på Stadium och marknadsdirektör på Clas Ohlson.