Då är studien Excellence in Client Relations rätt verktyg för byråns utveckling framåt. Studien – den största i sitt slag i Norden – kartlägger hur nöjda köpare av kommunikationstjänster är med sina byråer. Resultat, analyser och konkreta rekommendationer blir ett kraftfullt verktyg för affärsutvecklingen – och fungerar som en strategisk försäkring mot kundtapp.
En investering i Excellence in Client Relations-studien ger många värdefulla fördelar:
Omfattande utvärdering
Byråns arbete analyseras genom ett gediget frågeformulär med både kvalitativa och kvantitativa frågor. Resultatet och analysen fungerar som ett konkret affärsutvecklingsverktyg och viktigt beslutsunderlag – något som redan används av ett stort antal byråer för att driva verksamheten framåt.
Tillgång till byråledarstudien
Du får ta del av branschkollegors tankar om samtiden och framtiden – insikter som ger er en djupare förståelse för branschens utmaningar och möjligheter.
Unik benchmarking
Byrån erbjuds jämförelser med konkurrenterna inom både branschen och kategorin – en värdefull referenspunkt för att bättre förstå byråns position på marknaden.
Bidrag till branschens utveckling
Genom att delta i studien bidrar byrån med viktig data till den branschövergripande studien – ett underlag som driver centrala frågor inom kommunikation framåt.
Ökad synlighet
Deltagande kan dessutom leda till värdefull exponering i samband med kvalitetscertifieringen Excellence in Client Relations samt utmärkelser i Årets Byrå – en möjlighet att stärka varumärket och öka kännedomen hos potentiella kunder och samarbetspartners.
Kort sagt – det handlar inte bara om att tävla, utan om att växa. Regis affärsutvecklingsverktyg ger dig en unik möjlighet att arbeta långsiktigt och datadrivet med byråns affär. Med tydliga KPI:er, uppföljning över tid och insikter som både stärker kundrelationer och driver tillväxt, blir deltagandet en investering i framtiden. Se samtliga rapporter HÄR.
Kundstudien Excellence in Client Relations genomförs av Regi i samarbete med Sveriges Marknadsförbund, SWEDMA, Svensk PR, SES och Resumé.
Anmälan till Excellence in Client Relations och Årets Byrå 2026 är öppen fram till 31 augusti.
För mer information eller frågor kontakta någon av oss i Regi-teamet.
Genom att fylla i formuläret anmäler du ditt intresse för att delta i studien Excellence in Client Relations och tävla i Årets Byrå (frivilligt).
Du kommer inom kort att kontaktas av Regi för vidare information.
Detta är inte en komplett anmälan och kommer inte avgöra deltagaravgiften.
Årets Arbetsgivare är en parallell studie till Excellence in Client Relations. Den undersöker medarbetarnöjdheten hos Sveriges byråer.
Årets Arbetsgivare är en parallell studie till Excellence in Client Relations. Den undersöker medarbetarnöjdheten hos Sveriges byråer och är den enda studien i sitt slag i kommunikationsbranschen.
Att mäta och följa upp sin medarbetarnöjdhet är ett av stegen i The Service Profit Chain-modellen för att utveckla och driva sitt företags lönsamhet.
Deltagaravgift Årets Arbetsgivare 2026:
Early Bird-erbjudande fram t o m den 30 juni: 7 500 kr
Efter detta datum tillkommer en kostnad på 3 000 kr
OBS! Deltagaravgiften ingår vid köp av rapporten Professional eller Advanced från Excellence in Client Relations-studien.
Anmäl er HÄR.
Ladda ner mallen för kundlista HÄR eller använd anmälningslänken.
Resultatet från Årets Arbetsgivare 2026 kommer att presenteras i samband med prisutdelningen i Årets Byrå 2026.
För mer information eller frågor kontakta någon av oss i Årets Byrå-teamet.
Genom att fylla i formuläret så anmäler du ditt intresse för att delta i Årets Byrå och kommer kontaktas av Regi.
Notera att detta inte är en komplett anmälan till Årets Arbetsgivare 2026 och den kommer inte heller att avgöra deltagaravgiften.