Om studien Excellence in Client Relations och Årets Byrå

Vill du öka byråns lönsamhet, stärka kundrelationerna och skapa långsiktiga samarbeten? 

Då är studien Excellence in Client Relations rätt verktyg för byråns utveckling framåt. Studien – den största i sitt slag i Norden – kartlägger hur nöjda köpare av kommunikationstjänster är med sina byråer. Resultat, analyser och konkreta rekommendationer blir ett kraftfullt verktyg för affärsutvecklingen – och fungerar som en strategisk försäkring mot kundtapp.

En investering i Excellence in Client Relations-studien ger många värdefulla fördelar: 

Omfattande utvärdering
Byråns arbete analyseras genom ett gediget frågeformulär med både kvalitativa och kvantitativa frågor. Resultatet och analysen fungerar som ett konkret affärsutvecklingsverktyg och viktigt beslutsunderlag – något som redan används av ett stort antal byråer för att driva verksamheten framåt. 

Tillgång till byråledarstudien
Du får ta del av branschkollegors tankar om samtiden och framtiden – insikter som ger er en djupare förståelse för branschens utmaningar och möjligheter. 

Unik benchmarking
Byrån erbjuds jämförelser med konkurrenterna inom både branschen och kategorin – en värdefull referenspunkt för att bättre förstå byråns position på marknaden. 

Bidrag till branschens utveckling
Genom att delta i studien bidrar byrån med viktig data till den branschövergripande studien – ett underlag som driver centrala frågor inom kommunikation framåt. 

Ökad synlighet
Deltagande kan dessutom leda till värdefull exponering i samband med kvalitetscertifieringen Excellence in Client Relations samt utmärkelser i Årets Byrå – en möjlighet att stärka varumärket och öka kännedomen hos potentiella kunder och samarbetspartners.
 

Kort sagt – det handlar inte bara om att tävla, utan om att växa. Regis affärsutvecklingsverktyg ger dig en unik möjlighet att arbeta långsiktigt och datadrivet med byråns affär. Med tydliga KPI:er, uppföljning över tid och insikter som både stärker kundrelationer och driver tillväxt, blir deltagandet en investering i framtiden. Se samtliga rapporter HÄR.

Kundstudien Excellence in Client Relations genomförs av Regi i samarbete med Sveriges Marknadsförbund, SWEDMA, Svensk PR, SES och Resumé.

Anmälan till Excellence in Client Relations och Årets Byrå 2026 är öppen fram till 31 augusti.

Om du redan har bestämt dig för att delta i nästa Excellence in Client Relations-studie och/eller Årets Byrå 2026; Klicka här!

Ytterligare information

Tidsplan
Se paket och priser
Kvalificeringskrav
Kundlistor till Regi
Riktlinjer för kundlistor
Övrigt om Kundlistor
Kategorier
Regelbrott och Påföljder
Hur hanterar ni personuppgifter i samband med studien?
Vilka resultat publiceras?
Hur säkerställer ni att svaren är korrekta?
Hur får jag del av min byrås resultat i studien?

För mer information eller frågor kontakta någon av oss i Regi-teamet.

Intresseanmälan till Excellence in Client Relations och Årets Byrå

Anmäl ditt intresse av att delta i Excellence in Client Relations och Årets Byrå 2026!

Genom att fylla i formuläret anmäler du ditt intresse för att delta i studien Excellence in Client Relations och tävla i Årets Byrå (frivilligt).

Du kommer inom kort att kontaktas av Regi för vidare information. 

Detta är inte en komplett anmälan och kommer inte avgöra deltagaravgiften. 

Om du redan har bestämt dig för att delta i nästa Excellence in Client Relations-studie och/eller Årets Byrå 2026; Klicka här!
Namn(Obligatoriskt)

Årets Arbetsgivare är den enda medarbetarstudien som erbjuder jämförelse mot kommunikationsbranschen.

Årets Arbetsgivare är en parallell studie till Excellence in Client Relations. Den undersöker medarbetarnöjdheten hos Sveriges byråer. 

Om Årets Arbetsgivare

Tävla om utmärkelsen Årets Arbetsgivare 2026.

Årets Arbetsgivare är en parallell studie till Excellence in Client Relations. Den undersöker medarbetarnöjdheten hos Sveriges byråer och är den enda studien i sitt slag i kommunikationsbranschen.

Att mäta och följa upp sin medarbetarnöjdhet är ett av stegen i The Service Profit Chain-modellen för att utveckla och driva sitt företags lönsamhet. 

Deltagaravgift Årets Arbetsgivare 2026: 
Early Bird-erbjudande fram t o m den 30 juni: 7 500 kr
Efter detta datum tillkommer en kostnad på 3 000 kr

OBS! Deltagaravgiften ingår vid köp av rapporten Professional eller Advanced från Excellence in Client Relations-studien.

Anmäl er HÄR.

Ladda ner mallen för kundlista HÄR eller använd anmälningslänken.

Resultatet från Årets Arbetsgivare 2026 kommer att presenteras i samband med prisutdelningen i Årets Byrå 2026. 

Ytterligare information

Tidsplan
Deltagaravgift
Kvalificeringskrav
Hur går undersökningen till?
Vilka får delta i studien?
Vilka resultat publiceras?
Hur får jag del av min byrås resultat i studien?
Vilka frågor ingår i studien?
Vad är NMI?
Vad är fördjupningsfrågor?
Hur värderar ni svaren ni får in?
Hur hanterar ni personuppgifter i samband med studien?

För mer information eller frågor kontakta någon av oss i Årets Byrå-teamet.

Intresseanmälan till Årets Arbetsgivare

Anmäl ditt intresse av att delta i Årets Arbetsgivare 2026!

Genom att fylla i formuläret så anmäler du ditt intresse för att delta i Årets Byrå och kommer kontaktas av Regi. 

Notera att detta inte är en komplett anmälan till Årets Arbetsgivare 2026 och den kommer inte heller att avgöra deltagaravgiften. 

Namn(Obligatoriskt)