Analysföretaget Regi har i sexton år bidragit med insikter om den svenska kommunikationsbranschen genom branschstudien Årets Byrå. Nu går Regi in på den norska marknaden genom att lansera Årets Byrå i Norge.

Oslo, Norge 10.09.2015 Dagens næringsliv skal kåre ”årets byrå”
Bak fra venstre: kommersiell direktør Ole Johan Sjaastad i DN, administrerende direktør Robert Skölfman i Regi, leder innsikt Frank Jansen i DN, Benedikte Løvdal Daglig leder i Kreativt Forum, markedsdirektør Caroline Tiala i Regi, Administrerende direktør Jan Morten Drange i ANFO, Redaksjonssjef Tinna Gudmundsdottir i Etterbørs og daglig leder Tonje Gjerstad i Kreativt Forum.
Fotografert i første etasje hos DN.
Foto: Adrian Nielsen
När Regi lanserar Årets Byrå i Norge gör man det med Dagens Naeringsliv som huvudparter och i samarbete med branschorganisationerna Komm, Anfo, Kreativt Forum och Mediebyråforeningen.
Robert Skölfman, VD på Regi, tror att Årets Byrå har stora möjligheter att lyckas även på den norska marknaden:
– Genom den gemensamma uppslutningen av tongivande media och branschorganisationer i Norge upplever vi ett stort sug efter en branschstudie av samma kaliber som Årets Byrå i Sverige.
Den första upplagan av Årets Byrå i Norge kommer att gå av stapeln under våren 2016. Caroline Tiala, affärsområdeschef, ser med tillförsikt på den norska expansionen:
– Vi ser hela tiden en ökad efterfrågan på information och rådgivning utifrån kundernas feedback och här kan vi bidra. Trots skillnader i storlek mellan marknaderna så har norska och svenska byråer i flera avseenden likartade förutsättningar. I Norge finns det en stor efterfrågan på insikter som utgår från kommunikationsköparnas perspektiv och vi hoppas och tror att vi kommer kunna tillföra dessa perspektiv på den norska marknaden.
Läs mer om Regis samarbete med Dagens Näringsliv här: http://www.dn.no/etterBors/2015/09/11/2207/Reklame/reklamebransjen-under-lupen