Bortsett från de byråer du arbetat med senaste 12 månaderna, vilka byråer på den svenska marknaden har du det mest positiva intrycket av? Ange max tre stycken, utan inbördes ordning. 

Den frågan har närmare 1000 kommunikations- och marknadschefer svarat på.

Inom ramen för Regis årliga kundstudie, Årets Byrå, har respondenterna i år även fått svara på vilken byrå som, förutom de/den de jobbar med, avgett det mest positiva intrycket. De kunde både svara spontant och med hjälpt erinran. Resultatet om vilka byråer som har det starkaste varumärket (Agency Image 2022) kommer att presenteras på Årets Byrå-galan den 9 mars.

Nedan hittar ni listan över de 10 byråer med mest positivt intryck baserat på Årets Byrå-studien. Listan är i bokstavsordning, utan annan rankinginformation.

Agency Image 2022 – Topp 10:
Acne Advertsing
EY Doberman
Forsman & Bodenfors
Gullers Grupp
NORD DDB
Prime Weber Shandwick
Stendahls Reklambyrå
Volt
Westander
Åkestam Holst

Mer om branschstudien Årets Byrå

Årets Byrå startades år 2000 av Regi och är i dag den största branschstudien inom kommunikationsområdet där man utvärderar samarbeten mellan byråer och deras kunder. Över 3000 köpare av kommunikation svarar på frågor rörande kundrelationen och trendande ämnen. Årets Byrå galan arrangeras i mars 2022 i Stockholm. Årets Byrå genomförs även i Norge och Finland.

Om Regi Research & Strategi

Regi är ett företag som arbetar med insikter till och utmärkelser av goda prestationer inom nordiskt näringsliv. Förutom kommunikationsbranschen är vi verksamma marknaden för affärsjuridik och Investor Relations.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Skölfman, vd Regi

robert.skolfman@regi.se

070-770 53 85

Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.
Läs mer på www.komm.se.