Nu presenterar Regi listan över vilka byråer som blivit nominerade i Årets Byrå 2021. Vinnarna baseras som alltid på en omfattande kundundersökning.


Totalt har 69 byråer i 15 olika klasser chans att vinna i Årets Byrå 2021. Nomineringen är baserad sig på Regis årliga bransch- och kvalitetsstudie som genomförs för 21:a gången.

I studien undersöks kundrelationen på en rad olika områden. Allt utifrån varför man en gång valdes som byrå, hur man är positionerad på marknaden och hur väl byrån presterar under kundförhållandet samt skälen till varför vissa byråsamarbeten har avslutats.

Årets Byrå genomförs i Sverige, Norge och Finland och omfattar total över 4000 intervjuer med köpare av kommunikationstjänster där totalt ca 250 byråer blir utvärderade.


Nominerade Byråer 2021 (i bokstavsordning):

Content
Chimney Vigor Group
Klintberg Niléhn
Nyheter365
Populate
Splay One

Digital 6–25 MKR
Adsight
Bravissimo Agency
Common Ground
Digital Dominance
IVEO
Keybroker
Topvisible
Winston

Digital 25–50 MKR
Awave
Bazooka
Pixel Nordic
Webbyrån Petra

Digital 50+ MKR
Antrop
Doberman
KAN Malmö

Event & Brand Experience 6–25 MKR
Heja!
Koncept & Event
Wonderland

Event & Brand Experience 25+ MKR
Ciceron Group
Eventyr
Le Pacte
PS Occasion

Marketing Data & Technology
Curamando
MightyHive
Miltton Insights
Peregrine

Mediebyrå
Context Media
HEAR
HowCom
Scream
Tre Kronor Media

PR & Kommunikation
Friends Agenda
Obeya
Rippler
Story Relations
Westander

Reklam 6–15 MKR
Dallas Sthlm
Eminent Reklambyrå
FCB Fältman & Malmén
IK Stockholm
Mustasch
Nyla Design
Shomei
Sweet Creatives

Reklam 15–25 MKR
Cordovan Communication
Dear Friends
Ord&Bild
Start Communication
W Communication AgencyZellout

Reklam 25–50 MKR
B-Reel
GREY Gothenburg
River
Valentin Experience

Reklam 50+ MKR
Forsman & Bodenfors
Pyramid Communication
Strateg

Varumärke & Design 6–25 MKR
Designkontoret Silver
Paradigm Brand Consultancy
Sould
Söderhavet

Varumärke & Design 25+ MKR
Essen International
Happy F&B
Identity Works

Årets Byrå

Det som ligger till grund för nomineringen är hur väl byråerna har presterat i termer av ett NKI-index som är baserat på 14 olika kriterier. Där jämförs sedan byråerna mot branschen, sina konkurrenter och den kategori som byrån tillhör.

De byråer som har de högsta NKI-värden är de som hamnar på den övre halvan sett till kundprestation. Nytt för i år är kategorin Marketing Data & Technology.

De slutliga vinnarna kommer vara de byråer som har presterat allra bäst i Regis studie och presenteras på ett digitalt event den 11 mars 2021.

 

– Resumé