Regis årliga bransch- och kvalitetsstudie visar att kund-/byrårelationer i Sverige varar i genomsnitt 3,4 år. Vilka anses vara orsakerna till att relationerna inte varar längre och vad kan svenska byråledare göra för att de ska vara längre?
I en parallell studie under januari 2013 har 150 byråledare och ett par hundra av Sveriges kommunikationsköpare delat med sig av sina erfarenheter. Vi har tagit del av insikter och idéer samt känt av en viss frustration från bägge sidor.
Resultatet bekräftar bilden av att de personliga relationerna är oerhört viktiga, så kommer det att förbli – men vilka drivkrafter kommer att blir mer tongivande framöver för att säkerställa långsiktiga och lönsamma samarbeten?
Vi kommer att illustrera de vanligaste tecknen som brukar uppstå när ett samarbete med kund är på väg åt fel håll – och vad kan man göra åt saken.
Regi och Max Aperia, Byråvalsrådgivare på Sveriges Annonsörer, presenterar resultatet av den högintressanta studien. Företrädare för bägge sidor möts i en paneldebatt efteråt.
Seminariet är kostnadsfritt. Lättare förtäring, dryck och kaffe serveras före seminariet.
När: tisdagen den 19:e februari, från 11:30
Seminariet börjar 12:15 och pågår till ca 13:30
Var: Stockholm Waterfront, Nils Ericsons Plan 4